Alla inlägg under november 2009

Av sandra sjöberg - 30 november 2009 20:10

Ingredienser:


500 gr nougat odense

250 gr ljus blockchoklad

50 gr flagad mandel

1/5 dl rårörssocker


Smält nougat och choklad i vattenbad. Blanda i det andra och häll smeten i en form med bakplåtspapper. Ställ i kylen till dagen efter och skär i bitar. Förvara i burk och i kylen.

Ha det alla

Av sandra sjöberg - 30 november 2009 20:07

Ingredienser:


200 gr vit eller ljus blockchoklad

100 gr cocosfett

ischokladformar


Lägg choklad och cocosfett i ett vattenbad och låt smälta ihop. Häll i formarna och låt stelna. Förvara i burk i kylen.

Av sandra sjöberg - 30 november 2009 20:05

Har gjort janssons frestelse, ischoklad och wienernougat....se om godiset räcker ända fram till jul.....men hinner med lite till....ska göra saffransbröd o pepparkakor oxå,.,,lite julmat framöver blir det oxå så nog finns det att göra,,,

läs min blogg...

Ha det alla

Av sandra sjöberg - 29 november 2009 08:36

Jaha nu är det söndag och har precis satt på kaffe...många är lediga och ska till stan på julskyltning men jag ska jobba hela dagen...blir nog mycket folk...skulle gärna varit ledig och hemma...mycket skönare men så är det när man jobbar inom handeln....

Ha det alla

Av sandra sjöberg - 28 november 2009 19:26

Ja ni mina vänner....jag har en omtenta att göra till torsdag den 3:e dec....hoppas jag fixar det så jag blir färdig.....tråkigt när man måste göra om...men men det går väl....personalekonomi A 15 hp....skönt att va hemma igen så man kan blogga lite för det har jag inte kunnat i göteborg då jag inte hade någon dator....fortsätt läs min blogg,.

Ha det alla

Av sandra sjöberg - 28 november 2009 19:22

Imorrn är det 1:a advent och då får vi tända ljusstaken med levande ljus...mysigt....hinner det innan det är dags för jobb hela dagen...säkert blir det mycket folk kan jag tänka...nu börjar det väl till jul att handlas och planeras....paket, skinka mm...allt som ska vara till julen....mycket ska det vara och lite till....trevkig advent alla därute

Ha det alla

Av sandra sjöberg - 28 november 2009 19:19

Jag och min bror....

  

Av sandra sjöberg - 28 november 2009 18:45

Borta bra men hemma bäst....varit i göteborg i helgen och varit på stan och julmarknaden.,.fint med alla ljus och tomtar....shoppat lite på stan och ätit god mat...själva utan barn och det behöver man ibland....bara få vara....egentid....händer inte så ofta med fyra hemmavarande barn...men det är klart att det blir ju tomt när man åker iväg...

hotell gothia towers blev det som vanligt och på våning 17 fick vi bo...högt som bara den....fin utsikt men tänk om det skulle hända något....fy vad hemskt att tänka så men man vet ju aldrig....tur så kom vi hem igen...

Ha det alla

Presentation

Omröstning

Brukar du göra eget julgodis
 alltid
 ibland
 aldrig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sandra´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards